FAQ

Här hittar du svar på vanliga frågor som kan uppstå för dig som kund. Du kan även hitta information i våra policyvillkor. 

Hittar du inte svaret på din fråga hör gärna  av dig till våran support på support@boci.se eller använd kontaktformuläret. 

 

BETALNING 

HUR BETALAR JAG FÖR MIN ORDER?

Vi har ett flertal säkra betalningsmetoder, så du kan enkelt välja det som passar dig bäst. Vi godtar betalning med Klarna, kort, PayPal, Google pay, Apple pay och Shop pay. 

 

KAN JAG DELBETALA?

Ja, vi erbjuder Klarna som primär betalningsleverantör. De erbjuder flera former av delbetalningslösningar samt betala senare tjänster. 

 

VARFÖR KAN JAG INTE HANDLA MOT DELBETALNING ELLER KREDIT HOS KLARNA?

Om ditt köp inte godkänns när du väljer att betala på kredit kontrollera gärna följande:

  • Du måste vara 18 år. 
  • Adressen du angivit måste vara den adress du är folkbokförd på.
  • Du har överskridit det maximala beloppet för kredit eller Klarna godkänner inte din kredit. Kontakta då klarna på 08-120 120 00 eller prova ett annat betalalternativ hos oss.
  • Du har angett ett felaktigt personnummer. Tänk på att personnumret måste stämma med den person som handlar.

 

LEVERANS 

VAD KOSTAR FRAKTEN? 
Gratis frakt: Hos oss på BÓCÍ har vi alltid fri frakt på alla beställningar.

 

HUR LÅNG ÄR LEVERANSTIDEN?

  • Bearbetningstid: Din beställning behandlas inom 1-3 arbetsdagar.
  • Leveranstid: Efter bearbetning, är beräknad leveranstid 6-10 arbetsdagar. 


VAR ÄR MIN ORDERBEKRÄFTELSE?

Kolla alltid din skräppost först om du inte fått orderbekräftelsen.

Hittar du den fortfarande inte vänligen kontakta oss på support@boci.se med dina beställningsuppgifter så skickar vi en ny till dig. Kontrollera gärna att du skrivit in rätt mail vid order.

 

KAN JAG SPÅRA MIN ORDER?

När din beställning har skickats från oss så skickar vi dig spårningsnumret via e-mail.

 

VAD GÖR JAG OM JAG INTE MOTTAGIT MIN ORDER? 

Sök alltid efter ditt paket med spårningsnumret först.

Annars kontakta oss via kontaktformuläret eller till support@boci.se. Vi hjälper dig gladeligen. 

 

VAD HÄNDER OM MIN VARA ÄR SKADAD, DEFEKT ELLER FELAKTIG?

Kontakta kundtjänst på support@boci.se och bifoga en bild tillsammans med ditt ordernummer och en kort beskrivning så hjälper vi dig vidare.

  

RETURER OCH BYTEN

HUR GÖR JAG EN RETUR?

Hos oss på boci.se har du alltid 30 dagars ångerrätt.

För att vara berättigad till en retur måste din vara ha samma skick som när du mottog den, oanvänd med etiketter och i originalförpackningen.

För att påbörja en retur kontakta oss på support@boci.se. 

I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

Varor som skickas tillbaka till oss utan att först ha begärt en retur kommer inte att accepteras.

Vid retur står du för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i en oskadad originalförpackning. Förpacka din retur väl, på liknande sätt den skickats till dig.

 

VAD KOSTAR RETUREN? 

Vi tar ut en returavgift på 59 kr för samtliga returer och returetiketten skickas ut till dig när vi mottagit din begäran om retur.

Alternativt kan du kan köpa din egen returetikett. Viktigt är då att paketet skickas spårbart och efter att vi granskat din returbegäran.

 

HUR GÖR JAG ETT BYTE? 

Om du vill byta en vara gör enkelt en ny beställning och returnera den andra produkten för återbetalning enligt ovan anvisning för retur.

 

HUR LÄNGE HAR JAG ÖPPET KÖP? 

Vi erbjuder 30 dagar öppet köp beräknat från och med att du mottagit ditt paket. Under den tiden kan du bestämma om du vill behålla dina produkter.

 

NÄR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING? 

Vi meddelar dig så snart vi har mottagit och granskat din retur/reklamation och låter dig veta om återbetalningen har godkänts eller inte. Om den godkänns kommer du automatiskt att få återbetalning på ditt ursprungliga betalsätt inom 30 arbetsdagar. Oftast sker återbetalning snabbare.

 

PRODUKTER

VILKA MATERIAL ANVÄNDS FÖR ERA SMYCKEN?

Våra smycken är designade huvudsakligen i tre olika material: 925 sterling silver, rostfritt stål och dessa kan komma förgyllda i äkta 18k guld.

 

HUR TAR JAG BÄST HAND OM MINA SMYCKEN?

För att bevara livskvalitén på dina smycken rekommenderar vi att undvika kontakt med vatten, kemikalier och parfymer.

För att hålla dina smycken rena, använd en mjuk och torr bomullstrasa för att varsamt gnugga ytan. Undvik polermedel och förvara dem i ett smyckeskrin för att förhindra repor och oxidering.

Tar du väl hand om dina smycken kommer de att hålla sig vackra länge.

  

ÖVRIGA FRÅGOR 

VARFÖR FÅR JAG INGET SVAR NÄR JAG KONTAKTAT ER?

Vi svarar oftast inom 3h på vardagar. Men alltid inom 24h. 
Kolla din skräppost om du inte fått något svar inom 24h.